16 april 2024- Twentse Tijdreizigers: Lezing de Twentse Kunst Kring

Neem een stap terug in de tijd dankzij onze verhalenvertellers gedurende een serie lezingen georganiseerd door de Vereniging Oudheidkamer Twente

De Oudheidkamer Twente is eigenaar van een grote verzameling voorwerpen. Het zijn boeiende en veelzijdige voorwerpen die elk een verhaal vertellen. Graag gaan we met geïnteresseerden terug in de tijd. Via een reeks van lezingen willen we door 118 jaren Vereniging Oudheidkamer Twente reizen. Steeds met boeiende verhalenvertellers die de rijke historie van Twente levendig maken. Op de derde dinsdag van de maanden oktober t/m april komen we in de MuseumFabriek als Twentse tijdreizigers bij elkaar. Toegang is gratis en iedereen is welkom.

De tweede avond in de reeks heeft als onderwerp “de Twentse Kunst Kring”. Riet Strijker neemt de aanwezigen mee in de tijd van de schilders Rabbers, Bolink, Krol, de Wijs en Ina Scholten-van Heek. Een bont gezelschap en een begrip in Twente. In de loop van de tijd schoven meerdere kunstenaars aan en gingen weer. Zij vonden de kring te behoudend. Broeze was één van hen, maar ook Holsbergen. Andere namen die genoemd mogen worden zijn Riem of Renze Visser en zoon Klaas. In de jaren ’60 hield de kring op te bestaan.

Datum: dinsdag 16 april 2024

Tijd: 19.30 uur

Waar:  De Museumfabriek, Het Rozendaal 11, Enschede

Toegang is gratis. Koffie/thee voor eigen rekening.

Wel is het verplicht om een ticket te reserveren in de ticketshop van de Museumfabriek: https://tickets.demuseumfabriek.nl/nl/tijdreizigers/tickets