19 maart 2024- Twentse Tijdreizigers: Lezing Textielbeat

Neem een stap terug in de tijd dankzij onze verhalenvertellers gedurende een serie lezingen georganiseerd door de Vereniging Oudheidkamer Twente

De Oudheidkamer Twente heeft verschillende werkgroepen en een ervan is het Poparchief Twente. Daarover gaat het tijdens de eerste avond in deze reeks. Hans ten Brummelhuis zal vertellen over de levendige scene van Twentse en Enschedese bandjes in de jaren 60 en 70. De toen nog jonge bandleden hadden een goede verstandhouding met elkaar en gezamenlijk werden vanaf 1983 Textielbeat festivals georganiseerd. Vanaf de jaren ’90 werd dit fenomeen steeds groter. Tegenwoordig is het allemaal iets kleinschaliger maar het plezier is er niet minder om.

Datum: dinsdag 19 maart 2024

Tijd: 19.30 uur

Waar:  De Museumfabriek, Het Rozendaal 11, Enschede

Toegang is gratis. Koffie/thee voor eigen rekening.

Wel is het verplicht om een ticket te reserveren in de ticketshop van de Museumfabriek: https://tickets.demuseumfabriek.nl/nl/tijdreizigers/tickets